چرا و چگونه برنامه های اندرویدی را در پس زمینه گوشی متوقف کنیم؟

آیا باتری تلفن همراه شما زودتر از آنچه انتظار دارید تمام می شود؟ یکی از دلایل این مشکل می تواند برنامه هایی باشد که پس از اتمام استفاده از آن و رفتن به برنامه دیگری در پس زمینه به کار خود ادامه می دهند. همراه باشید تا درباره توقف اجرای برنامه های اندروید بیشتر بدانید. در ادامه با وبلاگ دورهمی همراه باشید.

  

این اپلیکیشن ها باتری گوشی را خالی می کنند و همچنین حجم زیادی از حافظه آن را اشغال می کنند. در اینجا راه حل هایی برای توقف اجرای برنامه های اندرویدی وجود دارد که باعث صرفه جویی در مصرف باتری و استفاده بهینه از حافظه می شوند.


با به روز رسانی گوشی اندروید خود، اجرای برنامه های اندروید را متوقف کنید

اگر یک به‌روزرسانی برای گوشی شما وجود دارد، این اولین قدمی است که باید برای جلوگیری از اجرای برنامه‌های Android برای صرفه‌جویی در مصرف باتری انجام دهید. آپدیت اندروید دارای چندین ویژگی است که به شما در بهینه سازی مصرف حافظه و عمر باتری کمک می کند.


Android 9.0 (Pie) و بالاتر دارای ویژگی‌های مدیریت انرژی عالی است که با محدود کردن برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه، عمر باتری را افزایش می‌دهد.


جلوگیری از اجرای خودکار برنامه ها در اندروید: کدام برنامه ها در حال اجرا و مصرف باتری هستند؟

این به شما کمک می‌کند بدانید کدام برنامه‌ها باز و در حال اجرا هستند، چه مدت در حال اجرا هستند و چه مقدار RAM مصرف می‌کنند. برای بستن برنامه های پس زمینه، مراحل زیر را دنبال کنید:


ابتدا به تنظیمات رفته و بر روی “Developer Options” ضربه بزنید، برای فعال کردن این گزینه موارد زیر را انجام دهید:


اجرای برنامه های اندروید را تنها با یک کلیک متوقف کنید

نحوه متوقف کردن برنامه های فعال در پس زمینه

تنظیمات> سیستم> درباره تلفن> نسخه MIUI (بر روی نسخه رابط کاربری هفت بار ضربه بزنید)


پس از فعال سازی، این گزینه در تنظیمات گوشی شما ظاهر می شود.


روی گزینه Running Services ضربه بزنید.


یکی از مراحل بستن برنامه های پس زمینه


در صفحه سرویس‌های در حال اجرا، فهرستی از برنامه‌های پس‌زمینه در حال اجرا در دستگاه خود را مشاهده خواهید کرد.


یکی از روش های توقف اجرای برنامه های در حال اجرا است


برای مشاهده برنامه های تخلیه باتری به صفحه تنظیمات اصلی برگردید. در آنجا باید منوی باتری را ببینید. "استفاده از باتری" را از منوی کشویی در گوشه سمت راست بالا انتخاب کنید.


من مراحل بستن برنامه های باز تلفن را طی کردم


در این صفحه می توانید اپلیکیشن هایی را ببینید که بیشترین مصرف باتری گوشی شما را دارند.


برای جلوگیری از توقف اجرای برنامه های اندروید، فقط باید آنها را به اجبار متوقف کنید. می‌توانید این کار را مستقیماً از منوی «خدمات در حال اجرا» در زیر تنظیمات برنامه‌نویس یا مستقیماً از زیر منوی «استفاده از باتری» انجام دهید.


برای توقف برنامه پس‌زمینه اندروید در بخش «خدمات در حال اجرا»، اگر برنامه‌ای را انتخاب کنید که رم زیادی مصرف می‌کند، می‌توانید روی آن کلیک کنید و به سادگی روی Stop ضربه بزنید تا از اجرای آن جلوگیری شود.


در قسمت مصرف باتری، می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید تا اپلیکیشن‌های غیرضروری را در پس‌زمینه اندروید ببندند و سپس بر روی گزینه Force stop کلیک کنید.


برنامه ای برای بستن برنامه های در حال اجرا

روش دیگر، یک راه کلی تر برای توقف برنامه ها این است که به تنظیمات بروید و روی «برنامه ها و اعلان ها» ضربه بزنید. گزینه ای را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد همه برنامه های نصب شده خود را مشاهده کنید.


لیست برنامه ها را به پایین اسکرول کنید و برنامه هایی را که می خواهید متوقف کنید پیدا کنید. برای توقف اجرای برنامه‌ها، روی آن‌ها ضربه بزنید و گزینه Force stop را انتخاب کنید. با راه اندازی مجدد گوشی، با این کار، برنامه مجددا راه اندازی می شود.


اگر به طور کامل به این برنامه نیاز ندارید، می‌توانید نماد آن را به مدت طولانی فشار دهید و حذف نصب را انتخاب کنید یا در همان صفحه بر روی uninstall ضربه بزنید تا برنامه‌های در حال اجرا بر روی گوشی اندرویدی خود قرار بگیرند. .


بهینه سازی تلفن با استفاده از باتری تطبیقی برای بستن برنامه های پس زمینه اندروید

اگر به قسمت تنظیمات و سپس قسمت باتری بروید، با روشن کردن گزینه «Adaptive Battery» عمر باتری شما بر اساس میزان استفاده از گوشی افزایش می یابد. این تنظیم اساساً مقدار منابع سیستم در دسترس را برای برنامه های کم استفاده محدود می کند.


با توقف برنامه های در حال اجرا از تخلیه باتری جلوگیری کنید


این گزینه در واقع برنامه ها را از نظر کاربری به چند دسته تقسیم کرده و کاربر را با الگوی استفاده آنها آشنا می کند.


بهینه سازی عمومی باتری

برای بهینه سازی مصرف باتری موارد زیر را انجام دهید:


تنظیمات > برنامه‌ها و اعلان‌ها > دسترسی ویژه برنامه > بهینه‌سازی باتری > همه برنامه‌ها


اگر نمی‌خواهید بهینه‌سازی باتری را برای همه برنامه‌ها روشن کنید، می‌توانید مصرف باتری را برای هر برنامه‌ای که می‌خواهید بهینه کنید.


گام برداشتن برنامه های در حال اجرا گوشی اندروید در قسمت همه برنامه ها


از یک برنامه شخص ثالث برای بستن برنامه های پس زمینه استفاده کنید

اگر گوشی شما گزینه ای برای حذف برنامه های در حال اجرا در پس زمینه اندروید و بهینه سازی استفاده از آنها ندارد، می توانید از یک برنامه شخص ثالث برای کنترل چنین برنامه هایی استفاده کنید.


Greenify یکی از این برنامه هاست که کنترل خوبی بر روی برنامه ها ارائه می دهد و با قرار دادن آنها در حالت hibernate آنها را مدیریت می کند. برای گوشی‌های روت نشده، کنترل‌ها محدود هستند، اما برای گوشی‌های روت شده، کنترل بیشتری روی برنامه‌های در حال اجرا در پس‌زمینه دارید.


منبع: windowscentral

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد