معرفی و مقایسه 7 تا از بهترین تبلت های بازار با قیمت مناسب

اگر علاقه مند به خرید تبلت هستید این مطلب را از دست ندهید زیرا قصد داریم 7 تا از بهترین تبلت های بازار را با قیمت مناسب معرفی و مقایسه کنیم. طبق آمار منتشر شده از سه ماهه اول سال 2021، نزدیک به 60 درصد از سهم بازار تبلت ها متعلق به برند معروف و سرشناس اپل است. این چندان تعجب آور نخواهد بود. زیرا اپل یکی از معدود برندهای معتبری است که در حال حاضر به تولید و عرضه تبلت هایی با مشخصات فنی عالی ادامه می دهد و بهترین برندهای تبلت بازار را نیز برای متقاضیان عرضه می کند. در ادامه با وبلاگ دورهمی همراه باشید.

  

البته مانند سایر محصولات و کالاهای دیجیتال اپل، برای خرید بهترین مدل تبلت این برند باید هزینه بالایی را پرداخت کنید. اما این بدان معنا نیست که هیچ مدل دیگری به جز iPad برای خرید موجود نیست. در ادامه قصد داریم نگاهی به مناسب ترین تبلت های موجود در بازار ایران در بازه های قیمتی مختلف بیندازیم تا بتوانید با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید مناسب ترین و بهترین تبلت را تهیه کنید.

تبلت Lenovo Tab M7

از ارزان ترین تبلت های بازار تا سقف 2 میلیون تومان که اغلب برای استفاده روزمره مناسب هستند، می توان تب M7 لنوو را معرفی کرد. همچنین این مدل تبلت لنوو یکی از بهترین تبلت های موجود در بازار برای کودکان است. صفحه نمایش 7 اینچی تبلت Lenovo Tab M7 از پنل IPS LCD با رزولوشن 600×1024 پیکسل بهره می برد که تراکم پیکسلی آن 170 پیکسل بر اینچ است.

این تبلت از تراشه Mediatek MT8321 برای مدل WiFi و از تراشه Mediatek MT8765B برای نوع WiFi به همراه اینترنت LTE برای پردازش اطلاعات استفاده می کند. همچنین دارای پردازنده Mali-400 برای پردازش گرافیکی است که برای اجرای برنامه های سبک مناسب خواهد بود. لنوو برای تبلت Tab M7 نیز 8 گیگابایت با 8 گیگابایت رم، 16 گیگابایت با 1 گیگابایت رم و 32 گیگابایت با 2 گیگابایت رم در نظر گرفته است که از امکان افزایش فضای داخلی با کارت حافظه نیز بهره می برد.

از دیگر ویژگی هایی که این تبلت را به یکی از بهترین تبلت های بازار تا سقف 2 میلیون تومان تبدیل می کند، می توان به باتری با ظرفیت 3590 میلی آمپر ساعت و دوربین اصلی و سلفی 2 مگاپیکسلی اشاره کرد.

تبلت GLX مدل GTab F2

از دیگر تبلت هایی که تا سقف 2 میلیون تومان می توان در لیست بهترین تبلت های بازار قرار داد تبلت GLX GTab F2 است. این تبلت از صفحه نمایش 7 اینچی IPS LCD با ویژگی هایی مانند وضوح HD، تراکم پیکسلی 170 پیکسل در هر اینچ و پشتیبانی از 16.7 میلیون رنگ بهره می برد.

در قلب تبلت G Tab F2 تراشه SC7731E به همراه پردازنده گرافیکی Mali-400 MP2 قرار گرفته است که قادر به اجرای برنامه های سبک خواهد بود و می توانید از آن به عنوان تبلت برای کارهای روزمره، کودکان و دانش آموزان استفاده کنید. این تبلت را با 16 گیگابایت حافظه و 1 گیگابایت رم با قابلیت افزایش حافظه تا 128 گیگابایت می توانید از فروشگاه اینترنتی کالاتیک خریداری کنید.

قابلیت پشتیبانی از قلم، باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 2800 میلی آمپر ساعت و دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی با نور LED از دیگر ویژگی های مثبت تبلت GTab F2 GLX است.

تبلت Lenovo Tab M8

تبلت Lenovo Tab M8 با قیمت مناسب در لیست تبلت با قیمت مناسب  قرار گرفته است. این تبلت مجهز به صفحه نمایش 8 اینچی IPS LCD با رزولوشن WXGA است که تراکم پیکسلی 189 پیکسل در اینچ، پشتیبانی از 16 میلیون رنگ و امکان دریافت چندین لمس همزمان را دارد.

تراشه استفاده شده در تبلت Tab M8 Lenovo Helio A22 با لیتوگرافی 12 نانومتری به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 است که برای کارهای روزمره و به عنوان تبلت دانش آموزی مناسب خواهد بود. برای خرید این تبلت می توانید بین حافظه 16 گیگابایتی با رم 2 گیگابایتی و حافظه 32 گیگابایتی با 3 گیگابایت رم یکی را انتخاب کنید. همچنین امکان افزایش فضای داخلی با کارت microSDXC وجود دارد. از دیگر ویژگی های مثبت این تبلت می توان به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی آن اشاره کرد.

تبلت Huawei MatePad T8

در بازه قیمتی کمتر از سه میلیون تومان از صفحه نمایش بی کیفیت و سخت افزار ضعیف برای بهترین برند تبلت بازار استفاده می شود. اما تبلت Matepad T8 هوآوی که طرفداران زیادی در بازار دارد، از معدود مدل هایی در این رنج قیمتی است که از صفحه نمایش IPS بهره می برد و همچنین می توان این تبلت را بالاتر از رقبایی مانند Samsung Galaxy Tab A دانست.

تبلت Huawei MatePad T8 با ویژگی هایی مانند وضوح WXGA، تراکم پیکسلی 189 پیکسل در هر اینچ، پشتیبانی از 16 میلیون رنگ و فیلتر نور آبی برای محافظت از چشم (Blue-Light Filter) قادر خواهد بود کیفیت مطلوبی را در اختیار کاربر قرار دهد. تصاویر. برای این مدل تبلت هوآوی از تراشه اقتصادی Mediatek MT8768 استفاده شده است و می توانید آن را در 16 گیگابایت با 2 گیگابایت رم، 32 گیگابایت با حافظه رم 2 و 3 گیگابایت خریداری کنید.

توجه داشته باشید که هواوی از سرویس Google Play پشتیبانی نمی کند. اما برای آن سرویس اختصاصی هواوی در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن می توانید به تمامی امکانات گوگل دسترسی داشته باشید. دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی و باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5100 میلی آمپر ساعت از دیگر ویژگی هایی است که تبلت Huawei Matepad T8 را تا سقف 4 میلیون تومان به یکی از بهترین تبلت های بازار تبدیل می کند.

تبلت سامسونگ گلکسی تب A7

وی در پاسخ به این سوال که بهترین مدل تبلت با قیمت 5 تومان کدام است؟ باید بگوییم که این توانایی را داریم که به سراغ تبلت های میان رده با مشخصات فنی قابل قبول تری برویم. Samsung Galaxy Tab A7 تبلتی جذاب و کارآمد در رنج قیمتی پنج میلیون تومانی است که صفحه نمایش 10.4 اینچی آن از پنل TFT LCD با وضوح 1200×1200 پیکسل بهره می برد.

سامسونگ برای این مدل تبلت تراشه اسنپدراگون 662 کوالکام با لیتوگرافی 11 نانومتری در نظر گرفته و وظیفه پردازش گرافیکی را به پردازنده گرافیکی آدرنو 610 محول کرده است. همچنین می توانید تبلت سامسونگ گلکسی A7 را با حافظه 32 گیگابایتی با 3 و 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت با 4 گیگابایت رم با استاندارد eMMC 5.1 خریداری کنید.

دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، چهار بلندگوی استریو و باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 7040 میلی آمپر ساعت با قابلیت شارژ سریع 15 واتی، تبلت گلکسی تب A7 را به تبلتی با ارزش خرید بالای 5 میلیون تبدیل کرده است.

تبلت اپل مدل Apple iPad 10.2

یکی از بهترین تبلت هایی که می توانید در رنج قیمت تبلت تا 12 میلیون تهیه کنید، نسل نهم اپل آی پد است. صفحه نمایش 10.2 اینچی این تبلت دارای پنل Retina IPS LCD با رزولوشن 1620 در 2160 پیکسل است که دارای ویژگی هایی مانند روشنایی تا 500 نیت، تراکم پیکسلی تا 265 پیکسل در اینچ، با شیشه ضد خش است. و روکش ضد چربی و اثر انگشت (Oleophobic Coating) پوشیده شده است.

تراشه استفاده شده در این مدل از آیپد اپل، Apple A13 Bionic است که با پردازنده گرافیکی اپل GPU همراه شده است. با این تبلت می توانید انواع کارهای گرافیکی و بازی های سنگین را به راحتی انجام دهید. اپل برای نسل نهم آیپد خود 64 گیگابایت با رم 3 و 256 گیگابایت با حافظه رم 3 در نظر گرفته است که می توانید از این دو خریداری کنید.

از دیگر ویژگی های این تبلت می توان به پشتیبانی از قلم، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی، بلندگوهای استریو، حسگر اثر انگشت روی صفحه و باتری 8557 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد.

تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 8 + مدل

معقول ترین انتخاب و به عبارتی بهترین تبلتی که می توانید به عنوان کاربر در بازار ایران تهیه کنید تبلت سامسونگ گلکسی تب اس 8 پلاس است. این تبلت به دلیل داشتن صفحه نمایش 12.4 اینچی Super AMOLED با وضوح 1752 در 2800 پیکسل به همراه ویژگی هایی مانند تراکم پیکسلی 266 پیکسل در هر اینچ، نرخ نوسازی متغیر 120 هرتز، یکی از بهترین تبلت های سامسونگ به حساب می آید. پشتیبانی از استاندارد HDR10+ و از 16 میلیون رنگ استفاده کرد. همچنین از گوریلا گلس 5 برای محافظت از صفحه نمایش استفاده می کند.

در قلب این تبلت، تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 1 به همراه پردازنده گرافیکی آدرنو 730 قرار دارد که قادر به انجام انواع کارهای سنگین است. همچنین سامسونگ تبلت تب اس 8 پلاس خود را با حافظه 128 گیگابایتی با 8 رم، 256 گیگابایتی با 8 و 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایتی با رم 16 گیگابایتی با پشتیبانی استاندارد UFS عرضه کرده است.

اثر انگشت اپتیکال تعبیه شده در زیر صفحه نمایش، بلندگوهای استریو تنظیم شده توسط AKG، پشتیبانی از قلم با تاخیر 6.2 میلی‌ثانیه و باتری 10090 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 45 واتی از جمله ویژگی‌های مثبتی است که می‌توان در خرید گلکسی تب سامسونگ مشاهده کرد. + مدل S8 با شما خواهد بود.

آخرین کلمه

در حال حاضر تبلت ها بهترین وسایل دیجیتال برای انجام کارهای مختلف روزانه هستند. مطالعه، مطالعه، تجارت، بازی و ... کارهای عمده ای هستند که با تبلت ها خیلی راحت انجام می شوند. در مقاله معرفی و مقایسه 7 تا از بهترین تبلت های بازار با قیمت مناسب، بهترین تبلت ها را با توجه به نوع بودجه معرفی کردیم و سعی کردیم به اختصار برخی از ویژگی ها و ویژگی های هر کدام را توضیح دهیم تا بتوانید بهترین انتخاب با مقایسه آنها شما دارید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.


منبع: 91mobiles

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد