ایالات متحده به‌دنبال قطع دسترسی هواوی به تمامی شرکت‌های آمریکایی است

طبق گزارش بلومبرگ، دولت آمریکا در حال بررسی مجدد مجوزهایی است که اجازه همکاری بین شرکت های آمریکایی و هواوی را می دهد. منابع آگاه می گویند که واشنگتن همزمان با افزایش تنش های سیاسی با چین تلاش می کند سخت گیری بیشتری را علیه شرکت های فعال در این کشور اعمال کند. در ادامه با وبلاگ دورهمی همراه باشید.

  

الن استوز، معاون وزیر بازرگانی ایالات متحده که بر وزارت صنعت و امنیت نظارت دارد، گفت: «قانون صدور مجوز تعیین شده توسط دولت قبلی، که هنوز برای هواوی اعمال می‌شود، به فناوری‌های Pre-5G و زیر ابری اجازه دسترسی به ایالات متحده را می‌دهد. . این شرکت خواهد رسید. همه این موارد در حال حاضر در حال ارزیابی هستند.»


دولت جو بایدن قصد دارد دسترسی هواوی به تمام تامین کنندگان آمریکایی از جمله اینتل و کوالکام را غیرممکن کند. بررسی ها نشان می دهد که این دو شرکت هم اکنون به صورت محدود با هواوی همکاری می کنند و پردازنده هایی را در اختیار این شرکت قرار می دهند.


فروش محصولات و خدمات آمریکایی به هواوی از چهار سال پیش که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت ایالات متحده، غول فناوری چین را به لیست سیاه وزارت بازرگانی اضافه کرد، به شدت محدود شده است. آمریکا معتقد است که هواوی تهدیدی برای امنیت ملی است. از آن زمان، شرکت های آمریکایی ملزم به دریافت مجوز برای تجارت با هواوی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد